اسپرسو نیمه شب

اسپرسو نیمه شب

تلخ با طعم اسپرسو (کاغذ کاهی و خودکار مشکی سابق)
اسپرسو نیمه شب

اسپرسو نیمه شب

تلخ با طعم اسپرسو (کاغذ کاهی و خودکار مشکی سابق)

279

لپ تاپ را باز می کنم تا پروسه طرح سوالهای پایان ترم دانشگاهو شروع کنم. دنبال موزیکی می گردم تا همراهی کندم. فولدر موسیقی ایرانی را باز می کنم. از بالا به ترتیب همه را یکی یکی نگاه می کنم تا یکی به حال و هوام بخورد. می رسم به ابراهیم منصف. رویش توقف می کنم.پخششان می کنم و درگیرشان می شوم. سه چهار ساعتی می شود از زمانی که تصمیم به طرح سوال گرفتم و هنوز ...فضا و حال و هوای آهنگ نهنگ دیوانه ام کرده. قسمتی از شعر این آهنگ را که با گویش جنوبی است می نویسم:
...
دو روز ِتلخ زندگی
do ruze talxe zendegi
قصّه ی درد و مُردِنَه
qesseye dard o mordena
اُمید یَک رو زندگی
omide yak ru zendegi
دنبال خو وا گور بُردِنَه
donbâl xo vâ gur bordena

ای دل دِگَه گولُم مَزَن
ey del dega gulom mazan
مه بِشتِه گولِت ناخارُم
me bešte gulet nâxârom
برگشتِن اینین ای سفر
bargašten inin i safar
دُمبال خو بِی تو نابَرُم
dombal xo bey to nâbarom

آدم پوچی مثل مِه
âdame puči mesle me
کجا بِریْت که جاش بَشِه
koja bereyt ke jâš baše
وا چه زَبُنی گپ بِزَنت
vâ če zaboni gap bezant
تا یکی آشناش بَشِه
tâ yeki âšenâš baše

موات از ایجا دور بَشُم
mavât az ijâ dur bašom
جایی برم که چوک اَرُم
jâyi beram ke čuk arom
غیر از خیال خوبِ خوم
γeyr az xiâle xube xom
چیزی نَهَستَه تو سَرُم
čizi nahasta tu sarom
...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد